michaela.tajchlova@seznam.cz

Plýtvání, hromadění kosmetických produktů

Plýtvání, hromadění kosmetických produktů

Dnešní článek bude rozhodně o kosmetice a poměrně delší. Takže pokud vás téma plýtvání peněz za kosmetiku a hromadění kosmetiky zajímá, tak si uvařte čaj, kávu, zakousněte něco dobrého a jdeme na to. 
Toto téma řeším už poměrně dlouho a snažím se najít nějakou správnou cestu, jak na to. V poslední době vidím, jak značky sází nové produkty na trh jak Baťa cvičky. Mnohdy je to pro spotřebitele jedině dobře a i já v tom vidím pozitiva, protože je super, že dneska máte možnost si vybrat a nemáte na trhu jedinou značku, která vydává nové produkty každého půl roku. Na druhou stranu co se týká nových inovací, přijde mi, že jsou někdy dost nepromyšlené, hlavně, ať se dostanou na trh, co nejdřív. Například spojení pudrových a krémových produktů do jediné paletky, která je ideální na cestování. Ano, ideální se to zdá, ale krémové produkty jsou tak díky prachu z pudrových produktů nepoužitelné. Jsou jimi například Complexionista paletka od Benefitu, která obsahuje bronzery, rozjasňovač pudrový i krémový a 2 korektory nebo HudaBeauty New Nude paletka, která obsahuje bázi na oční stíny. Další inovace, které chápu, ale nejsou dost promyšlené, jsou pro mě například fixy na obočí se 3 hroty a mají vám hezky dokreslit chloupky. Super nápad, ale velice nepromyšlený. Vždy když jsem viděla recenzi u různých blogerek na tento typ produktu, skoro nikdy nekreslil nebo obočí tak hezky nevypadalo příliš dlouho. Tento typ produktu vyrábí například Catrice. Inovace, které jsem se musela smát je například "rtěnka v pudru". Můžete mi říct, kdo by to nosil? Dělá to tuším Urban Decay. Však to nemůže být vůbec příjemné na rtech a nic to nevydrží. Ale chápu, že značky chtějí zaujmout a proto vymýšlí něco, co fungovat může a  nemusí, ale spotřebitelé to chtějí vyzkoušet, protože je to něco jiného. Párkrát už jsem takové produkty zkoušela, které k sobě moc neseděly nebo jednoduše stály za prd. Tím, že chceme zkoušet něco nového, ne vždy to musí dopadnout dobře a tím vyhazujeme peníze za něco, co nemá smysl. Výjimka ale potvrzuje pravidlo a chápu, že každý to má nastavené jinak, ale já se už takovými inovacemi zlákat nenechám. Sázím raději na to, co vím, že na 99 % fungovat bude. 
Hromadění kosmetiky je podle mě "problém" každého makeup maniaka. Pro někoho je to v pořádku, pro mě moc ne. Zaleží také na tom, co bereme jako hromadění. Každý to má jinak. Pro mě nemá smysl hromadit produkty tohoto typu:

* makeupy
* korektory
* krémové produkty obecně
* řasenky
* oční linky
* báze pod makeup i báze pod oční stíny
* tekuté rtěnky
* balzámy
* parfémy
* pečující krémy
Nejen, že řasenky po otevření mohou rychleji vysychat, ale celkově pak nemám důvěru v něco, co si mám dát na oči a je to už mega dlouhou dobu staré. S očními stíny je to jinak. Nevyhodíte paletku očních stínů jen proto, že jste ji nespotřebovali do 2 let. Někdo jej vypotřebovat stihne, ale pokud si potrpíte na variabilitu a nechcete se každý den líčit těmi samými stíny, kupujete paletky různých konzistencí (např. ABH) a především různých finišů a barev. To je pochopitelné. Řasenka ale přichází do opravdu blízkého kontaktu s očima, proto si dejte pozor na to, jak je řasenka stará, abyste předešli zánětům a zarudnutí. Oční linky jsou poměrně na hraně. Já ale používám pouze jedny linky, které si kupuju pořád dokola a neměním je. Pokud tedy nosíte linky každý den, pak nevidím problém v tom mít otevřena 2 nebo 3 balení. 
Další, co opravdu nechápu, když si někdo kupuje například tvářenky v odstínech, které už doma má. Zvlášť když se jedná o levnější produkty. Já nesahám po každém levném produktu, který uvidím v drogerce. Pak akorát u spousty holek vidím, že sotva produkt vyzkouší, hned ho prodávají. Nemá to smysl. Vy plýtváte penězi a ve finále i vaším časem, když musíte produkt zabalit a donést na poštu. Navíc se vám plná cena nikdy nevrátí, s tím musíte počítat. Zkoušejte produkty nebo značky, které víte, že jsou dobré a  zamyslete se nad samotným produktem, jestli ho opravdu budete využívat. Já si kolikrát vyberu některý produkt, který se mi líbí, ale pak si uvědomím, že mám doma lepší kousky, které využívat budu a mnohem efektivněji a častěji. Pak takový produkt zase vrátím do regálu a za týden ani nevím, že jsem si něco dalšího do sbírky chtěla koupit. Jakmile jsem se naučila nad produkty přemýšlet takto, nikdy jsem pak nelitovala toho, že jsem si daný produkt nekoupila. Myslím, že každý z nás si časem uvědomí,  že skladovat obrovské množství kosmetiky nemá smysl. Já například v první půlce tohoto roku prodala asi 4 paletky, protože se jednalo o unáhlené nákupy. Produkty tak lépe slouží někomu jinému a mě nemrzí, že jsem je prodala. Pak si za tyhle peníze koupím něco, co opravdu chci a udělá mi to velkou radost. Je to něco za něco. Obětujte produkt, který má sice krásnou barvu, bezva design, ale nepoužíváte ho za peníze, za které si pořídíte něco, co vám poslouží lépe. 
Pro mě je tedy v poslední době priorita spotřebovávat a nahradit je co nejdříve něčím novým a dělat si tak radosti. Ano, mohu kupovat produkty dál a dál a mít z nich radost a nespotřebovávat. Jenže pak se budu topit v hromadě kosmetiky a jsme zase na začátku. Teď to beru z pohledu kosmetiky jako takové. Neřeším, jestli si koupíte 3 paletky ze Sephory nebo z drogerie. Jednoduše, nemusím mít vše, co je na trhu nové. Šetřím si peníze na lepší a vybrané kousky, které vím, že stojí za to. 
Navíc jsem maličko začala uvažovat nad tím, jestli právě kosmetika má být to, co mi stojí za tisíce korun. Řekla jsem si, že ne. Pořád se nezměnilo to, že raději si koupím kosmetiku než něco na sebe. Ještě stále denně koukám na různé e-shopy, co kde mají nového a co by se mi mohlo líbit. Ale za to odolávám slevám a to jsem si vždy musela pořídit alespoň něco. Svět se mění a mění se i lidé. Každý mění svoje postoje, priority i potřeby. Jakmile jsem si domů pořídila kousek, který mi udělal radost, ale měla jsem byť sebemenší pocit, že jsem ho nepotřebovala a že jsem mohla peníze utratit jinak, pak vím, že produkt mi prostě nemůže zůstat doma. Proč? Jednoduchá odpověď. Vím, že ho nebudu využívat tak často a především nejsem z daného produktu naprosto unešená. No ne? Však když si koupíte produkt, ze kterého skáčete radostí do stropu, váhali byste, jestli jste si měli produkt zakoupit? Ne. Jak jednoduché.
Konečný verdikt bych ale chtěla shrnout do několika vět. Neplýtvejte kosmetikou, snažte se produkt spotřebovat do té doby, než bude muset jít do koše. Tudíž ani nehromaďte kosmetiku, protože pak ji nestihnete spotřebovat a pak se překlenete do fáze plýtvání, jak kosmetikou, tak penězi, které skončí v koši kvůli strachu z infekce. Všechno se vším souvisí a nemyslete si, že byste trpěli. Nikdo z nás nepotřebuje mít plné skříně kosmetiky, jako to mají blogerky s x spoluprácemi. 
Tak schválně? Plýtváte kosmetikou i penězi? Hromadíte kosmetiku? 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *